torsdag 5 januari 2017

Lite om årets mål

Året har precis börjat och utdelningarna har börjat trilla in för mig.

Jag har för avsikt att dubbla utdelningen i år mot förra året och inkassera ytterligare 200.000 på vårat sparande.

Utdelningen från förra året blev: 5.497 kr

Utdelningen för i år siktar jag på 12.000 kr

Anledningen till den stora ökningen är att jag omviktade en del bolag i december samt att jag ökar min insättning i år och större delen som sätts in skall gå mot långsiktigt ökande utdelningar. Aktier hittar ni under aktielistan.

200.000 är en väldigt exakt tal men det kommer vara mer av en riktlinje än mål för mig. Vi har 1 faktorer som påverkar detta extra mycket. Min fru kommer förhoppningsvis kunna jobba lite under hösten och jag kommer vara 100% back in business från och med februari fram till semestern i sommar. Min frus situation påverkar detta så klart ganska markant men vi räknar med att iaf 75.000 skall komma därifrån.

Det som redan trillat in i utd är Klövern och Alm som under året levererar strax över 1100 för min del. Detta kommer säkert öka under året vid tillfälle och eftersom jag alltid ser över möjligheten att öka för nästa månads utdelning kommer säkert chansen någon gång infinna sig.

Kommande utdelningar Januari:
Hemfosa
Footway Group
Prime Living

Tilltänkta inköp under Januari är:
Amasten
Balder

Vi får se om och vilket bolag de blir köp på men jag vill ha minst 5 utdelande bolag i månaden och säger inte nej till fler vilket gör att jag med tiden kommer behöva söka mig utomlands för att söka detta när preffbolagen "om" de inkasseras av bolagen.

TÄNK på att aldrig köpa över inlösenkurs.

Ha de gott!

//OlaSlayer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar