fredag 13 januari 2017

Januari utdelningarna inne på kontot

Äntligen har alla utdelningar för januari trillat in på kontot.

Jag försöker att investera i flera olika bolag om jag får chansen. De gör inget att där är någon med låg utdelning och någon med hög. Det jag försöker göra är att säkra upp utdelning varje månad och då gör det inget om något av mina bolag halverar sin utdelning eller helt uteblir med utdelning för då har jag andra som ger utdelning ändå. Detta är iaf min förhoppning och det är bara tiden som kan utvisa om jag tänkt rätt.

Fått utdelning från följande bolag:

Klövern Pref
Alm Pref
Footway Pref
Prime Pref
Hemfosa

En väldigt trevlig start på året med 500kr att inkassera innan lönen trillar in på kontot.

Det lutar mot att de blir fler Hemfosa på dessa nivåer att lägga i portföljen till pensionen.

Väldigt kort om lite serietips när vinterkvällarna är över oss och man bara vill krypa upp i soffan :)

Lucifer "fantastiskt rolig!"
The Shannara Chronicles "tycker iaf jag är helt okej"
Silicon Valley "nördserie så det stänger om det"
Suits "Smart, rapp, överraskande och fantastisk!"

//OlaSlayer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar