torsdag 19 januari 2017

Handla i butik eller inte

Det finns lite olika funderingar kring detta....



Vi handlar själva mycket ifrån matsmart.se där de flesta basvarorna finns för månaden. Annars kollar vi alltid Ica bladet på söndagen och åker och handlar för veckan måndag kväll. Baserat på bladet gör vi upp veckans matsedel och anpassar inköpet för matlådor osv.

Nu är frågan om detta är det billigaste/effektivaste sättet? Vi brukar vara duktiga och följa listan till punkt och prickar men eftersom man inte är robot utan människa så slinker det ner en och annan choklad eller annan sötsak i vagnen när man handlar och handlar man dessutom hungrig så kommer det ner en hel del mer. Detta lägger alltid på någon 100-lapp varje vecka vilket leder till onödiga 100-lappar i månaden.

Min fundering är därför om man skulle använda någon mat leveranstjänst/matkasse för att dra in på dessa småköp. Det är lite pest eller kolera, de bästa är ju om man hade haft självbehärskning men oftast är det bara en av oss som handlar och så vill man överraska den andra med "favorit godiset" eller "favorit chipsen" detta händer inte om man sitter mätt framför datorn och beställer vill jag inbilla mig.

Sen har jag kommit fram till att vi behöver nya recept i denna familj. Min fru lagar fantastisk mat på ingenting alls men ibland kommer man till dödläge och det är ett sådant just nu jag vill bryta. Har ni någon matkasse hemma och vilken skulle ni rekommendera? Vi har testat Icas gourmet kasse och den skulle jag absolut kunna beställa igen men det är nästan dubbelt så dyr som vad vi handlar för vanligtvis men vi slipper köra till affären..

Vi får se hur det blir men nästa vecka tänkte vi handla som vanligt och solla under helgen bland alla dessa 100-tals matkasse utbud.

//OlaSlayer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar