måndag 20 februari 2017

Rapportperiod 2017

Måste säga att det är ovanligt starka rapporter på alla håll och kanter och jag kunde inte varit nöjdare med mitt innehav än de jag komponerat efter eget huvud. Börsen går som tåget och VD:orden har varit väldigt positiva framåt på hur marknaden för just deras område ser ut. Men kan verkligen alla gå bra? Kan alla vinna på marknaden?

Något jag blivit lite konfunderad över är Drillcon, de har ett extremt bra år bakom sig och de har gått som på räls. Ändå väljer dem att sänka sin utdelning något men frågan är om det är för nyförvärv eller för att dryga ut kassan för sämre tider. I vilket fall håller jag stenhårt i aktien och försöker dryga ut mitt innehav vid tillfälle.

Mekonomen hade ett ganska kul försvar till sin rapport. Sammanfattningsvis, de har inte gått så bra för att konjunkturen är för hög och folk köper ny bil istället för att reparera. Är det verkligen ett hållbart argument då köparen av en ny bil borde sälja bilen till en person som i sin tur måste reparera den istället?

Ripasso Energy är fortsatt intressant och får de sålt som tänkt på Sicilien så tror jag på fortsatt ökad försäljning då produkten bevisat sin funktionalitet. Väldigt intressant bolag som tillverkat en hybridlösning till solpanelen där motorn tillverkar el även när solen inte lyser.

WilLak väntar jag fortfarande spänt på nyheter ifrån, jag har en tro på snabbt bygge av hus då vi lever i ett klimat som förändras till de fuktigare så tror jag de har en bra marknad framför sig med att leverera stålreglar.

Idag kom dessutom utdelning ifrån Dividend Sweden B

Detta ger mig möjlighet att investera ytterligare 400 i något av mina utdelande bolag för mars. Win, win ? :)

Noterar att det blev Axfood som fick ökas på av Dividend utdelningen så nu är även mars säkrad.

//OlaSlayer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar