fredag 3 februari 2017

Oväntat köp på oväntad dipp

För mig finns det några få bolag utanför Sverige som jag känner jag är intresserad att spendera mina hårt sparade pengar och det är:

Fortum Oyj
HCP Inc
Unilever PLC
Activation Blizzard Inc

Dessa bolag känner jag att jag behärskar och de sköter sig så pass bra själva att jag inte behöver gå in och kolla hur det går för dem mer än när jag ska fylla på mitt innehav.

Döttrarna fick för övrigt vars 1 HCP och vars en Activation Blizzard i julklapp tillsammans med sina andra småsaker.

Idag fick jag tillfälle och köpa in ytterligare lite Fortum på 13,97 och backat 4,5%. Jag ser Fortum som konkurrenskraftigt i framtiden om de går på spåret med mer kärnkraft vilket är anledningen till att jag äger dem och tror på dem.

Activation Blizzard känns som att det aldrig kan bli en dålig investering. Dem lyckas leverera spel efter spel med högsta kvalité och det sprids som en löpeld utan att dem själva behöver göra speciellt mycket reklam. De har levererat spel ända sedan jag köpte min första dator, jag borde då köpt min första aktie hos dem men visste inte vad aktier var vid tillfället så gick bet på detta. Ni har säkert hört eller spelat spel som World of Warcraft, Diablo, Warcraft Regin of Fire eller StarCraft men synonymen för dessa spel är kort och gott "FANTASTISKT".

Unilever levererar dagligvaror till hela världen, det är helt enkelt något som nästan alla personer på jorden använder dagligen. Blir vi fler människor som vi verkar bli så kommer också användandet av dessa produkter bli större. In och läs mer på Unilever PLC kolla sedan också på märken som säljs globalt. Listan är flera A4 lång och jag är så lång i denna så behöver inte heller här bry mig om vad som händer mer än när jag ska köpa fler.

HCP talar lite för sig själva. Så länge vi lever, blir sjuka eller gamla så kommer dem att tjäna pengar. De har fantastiska byggnadskomplex som går att hitta på denna Länk.

Detta var lite kort från mig, på återseende!

//OlaSlayer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar