torsdag 9 februari 2017

Intäkter för året

Jag har inte räknat stenhårt på detta med utdelningar men jag tänkte jag kunde det vara värt att nämna ändå. Alla har vi olika taktiker för att få så bra avkastning som möjligt. Jag för min del tänker att om jag investerar varje utdelning och insättning för kommande månads utdelning så borde detta ge en högre och snabbare snöbollseffekt än vad man får vanligtvis får om man investerar över årsbasis. Visst köper man kanske inte alltid vid bästa tillfället 1,5 månad innan utdelning men jag tror liksom över flera år att köpskillnaden blir densamma. I skrivande stund har jag en utdelning på 5.2k kvar på året och då ska det räknas in de 600kr som jag dragit in tidigare. När alla bolag har kommit ut med sin utdelning förväntas jag ligga runt 7.4 som jag tänkt pressa upp under året till 10k. Jag behöver alltså inte vänta efter att ett bolag gjort sin utdelning till nästa års utdelningstillfälle utan jag ökar för nästa månad hela tiden.

Hur investerar ni?

// OlaSlayer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar