onsdag 17 maj 2017

Dottern 1 år!!!

Börsen går upp sakta men säkert, utdelningarna trillar in i ett väldigt tempo och återköp och inköp görs varje vecka.

Maj har bjudit på både snö, hagel och t-shirt väder och solande. Lite som en resa i Schweiz nu är detta bara en känsla jag har från bilderna i broschyren då jag inte skulle lägga de pengarna på en skidresa dit. De får bli när barnen flyttat hemifrån.

På tal om det, min yngsta dotter har fyllt 1 år och vi hade sån flyt att vi kunde sitta ute och äta våran födelsedagsbrunch som vi gjort nästan helt själva. Undantaget var de produkter som tillverkas av Unilever som grädde, te osv och samt de vi köpt på Axfood. 1 år är för mig en milstolpe, här mäts ofta barn hur långt de kommit och vad dem kan, följder de sin kurva? Man ska ta sprutor och kontroller för att se att allt är "normalt" eller håller sig inom normala gränser. Här kommer en resume: min dotter kan gå (gjort sedan 8 mån), springa och pratar gojja konstant. Hon når saker hon inte får ha och man får åter igen tänka på att INGENTING får ligga framme när man går på toaletten för då kommer man tillbaka till chaos. Hon skrattar alltid åt allting och är konstant glad. Hon växer så det knakar och de flesta tänder har hittat ut.

1 år kan också vara en riktkurs på portföljen och då vi sparar till våra barn så vill jag ge dem bästa möjliga starten i livet och jag vill kunna hjälpa dem så gott de går.

Från den dagen hon föddes så har hon ett konto hos Avanza där vi varje månad sätter in barnbidraget. Detta blir snabbt en stor summa men tycker ändå jag förvaltat den väl och portföljen har tillsammans med julpeng och födelsedagspeng och doppeng lyckats komma upp i 19.118 i dagens värde och detta tack vare en utveckling på 12,87%.

Hon har innehav som:
Avensia
Nordea Bank
Investor B
NCC B
Kinnevik B
Skånska Energi B
Nordic Waterproofing Holding

Kollar ni då 1 år bakåt så ser ni att det var en bra start i livet :).

Hur har ni gjort för era barn? Vad är en okej avkastning och vad säger man till barnen om man skulle misslyckas fatalt med investeringarna?

// OlaSlayer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar